Den organiska räckvidden på publicerade inlägg på din Facebook-sida sjunker enligt en analys av Social@Ogilvy.
Nedan två saker som vi på Mindshare tycker är viktiga att ta med sig.
Likes: Att samla “Likes” är inte lika viktigt. Eftersom ca 6% av dina fans ser dina publicerade inlägg så kan det vara en onödig investering att jaga likes. Men om du jobbar med varumärken som ofta får negativa kommentarer är det bra att bygga upp en stor grupp fans och sedan annonsera ut dina publicerade inlägg mot befintliga fans för att slippa negativa kommentarer.
Always ON: Om du för ditt varumärke aktivt publicerar inlägg på en Facebook-sida är rekommendationen att du även bör ha en Always-on budget som kontinuerligt ökar räckvidden av de publicerade inläggen. Det kräver ingen större investering och hjälper samtidigt till att öka din organiska Facebookräckvidd.

Djupdyk i ämnet här och här i två intressanta AdAgeartiklar.
Foto av Nektarios Sylligardakis http://bit.ly/1qejZHt